فایل های مقالات و پروژه ها |
۲-۱۲- مدل چند به چند در بازاریابی اینترنتی

 

۷ – صداقت (INTEGRITY): حفظ حریم خصوصی، امنیت و محرمانه ماندن اطلاعات شخصی افراد باید تضمین گردد. صداقت پایگاه اینترنتی بر روی موفقیت و شهرت سازمـــان، در محیط مجازی و فیزیکی، تاثیر می‌گذارد. صداقت عامل اصلی به وجود آمدن حس اعتماد مشتری نسبت به شرکت است. بازاریابی اینترنتی باید وجود چنین امنیتی را برای مشتریان تضمین کند.

در این صفحه فط تکه هایی از متن اصلی درج شده است.

برای خرید و دانلود متن کامل پایان نامه های دانشگاهی با منابع کامل

می توانید به سایت fozi.ir مراجعه نمائید.

 

۲-۱۱- عوامل موفقیت در بازاریابی الکترونیک

 

چهار عامل مهم در کسب موفقیت بازاریابی الکترونیک عبارتند از :

 

۱- سود رسانی به مشتری .

 

۲- توانایی در ارائه خدمات و اطلاعات مورد نیاز مشتری به صورت Online .

 

۳- توانایی کنترل و هدایت وب سایت .

 

۴- ایجاد یکپارچگی میان فعالیت های بازاریابی الکترونیک با سایر فعالیت ها.

 

برای جذب مشتری باید فعالیت های online شرکت برای او سود آور باشد. همچنین باید خدمات متنوعی به او ارائه گردد. خدمات و تسهیلاتی که باعث ایجاد انگیزه لازم در مشتری جهت خرید (حال و آینده ) گردد. ‌بنابرین‏ محتوای وب سایت و خدماتی که در وب سایت ارائه می‌گردند باید خواسته ها و علایق شخصی مشتری را درنظر گرفته و حتی امکاناتی برای ایجاد بخش‌های شخصی را برای او فراهم آورد (نظیر خدماتی که Yahoo ارائه می‌دهد. شرکت باید خدمات منحصر بفردی ارائه دهد .خدماتی که با سایر رقبا تفاوت داشته باشد.

 

وب از امکانات مختلفی برای معرفی و برقراری ارتباطات online استفاده می‌کند. هر وب سایت باید ترکیبی از اطلاعات مناسب، برقراری ارتباط آسان و مطمئن و انتقال اطلاعات مورد نیاز مشتری را درخود داشته باشد. قرارگیری این اطلاعات در اختیار مشتری موجب آگاه نمودن او می‌گردد. تبادل نظر مشتریان موجب ارتباط آن ها ‌با سایرین می‌گردد و این امکان را به وجود می آورد که اطلاعات مورد نیاز مشتریان در کنار هم قرار گیرد.بروز نمودن اطلاعات و خدمات وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.اطلاعات وب سایت باید مختصر و مفید باشند .صفحات وب باید از ساختار مناسبی برخوردار بوده و پیکره بندی و کنترل صفحات با یکدیگر تطابق داشته باشد.


دانلود فایل های دانشگاهی –
۲-۹- مزایای بازاریابی اینترنتی

 

اینترنت وسیله ای بی نهایت مؤثر برای دسترسی به، سازماندهی و تبادل اطلاعات است. خصوصیات منحصر به فرد اینترنت که مربوط به بعد ارتباطی هستند عبارتند:

این مطلب را هم بخوانید :   منزلت اجتماعی

 

توانایی در نگهداری حجم وسیعی از اطلاعات که بتوان آن ها را با هزینه های پایین، از هر کجای جهان و توسط هر کسی از طریق شبکه جستجو کرده و یا منتشر ساخت؛ تعامل پذیری و توانایی در ارائه اطلاعات همزمان؛
ارائه تجارب ادراکی که بسیار بیشتر از تجارب ادراکی حاصل از رسانه های کاغذی است.

 

اینترنت می‌تواند اطلاعات موردنیاز مشتری را به صورت همزمان و به محض درخواست^، به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته، دردسترس او قرار دهد و این به معنی تعامل بیشتر، خدمات بهتــر و ‌پاسخ‌گویی‌ سریع تر به مشتری است. روش های برقراری ارتباطات در اینترنت متفاوت بوده و از پست الکترونیکی و ‌گروه‌های خبری تا اتاقهای گفتگو و غیره را شامل می شود. این روش‌ها به بازاریابان امکان می‌دهند تا از نیازهای درحال تغییر مشتریان باخبر بوده و استراتژی های بازاریابی خود را با این تغییرات تطبیق دهند. همچنین استفاده از ارتباطات اینترنتی موجب صرفه جویی در هزینه های تلفن و فاکس می شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از اینترنت امکان جمع‌ آوری اطلاعات درمورد مشتریان ازطریق نظرسنجی های برخط است. شـرکتها با بهره گرفتن از ایــــــن اطلاعات می‌توانند تبلیغاتی متناسب با تک تک مشتریان ارائه کنند. این توانایی موجب تسهیل بازاریابی ارتباطی و اجرای برنامه های وفاداری می شود. عامل دیگری که درمورد بعضی محصولات مزیت حساب می شود، عدم وجود تماس رودررو در ارتباطات اینترنتی است. این عدم تماس رودررو در خرید محصولاتی همانند دارو برای بیماری‌های خاصی که افراد از ذکر نام آن ها خجالت می کشند یک مزیت مهم به شمار می رود.

 

بعد مبادلاتی (فعالیت‌های مربوط به فروش محصولات):

 


دانلود فایل های دانشگاهی |
۲-۳- بازاریابی سنتی در مقابل بازاریابی اینترنتی

 

کارایی

 

استاندارد سازی

 

رضایت مشتری

 

کارکرد بازاریابی

 

هزینه ها ی متغیر ها

بازاریابی معکوس (بازاریابی از دیدگاه مشتری )

 

بازاریابی مشتری محور

 

کارایی و اثر بخشی

 

شخصی سازی

 

مدیریت انتظار

 

فرایند بازاریابی

 

هزینه های ثابت

 

حضور در بازار با سیاست (همه جا، همه کس، همه وقت)

 

فروش مستقیم و از بین بردن واسطه ها

 

کاهش هزینه ها ی مربوط به فروش، نیروی انسانی، زمان، عرضه و …

 

 امکان ارتباط دو طرفه برای ارائه خدمات پس از فروش

این مطلب را هم بخوانید :   ارزش افزوده سهامدار

 

ورود به بازار های جدید و جهانی بدون مرز

امروزه بازاریابی سنتی که به شکل تبلیغات، روابط عمومی، علامت تجاری و ارتباطات شرکتی تعریف می‌شود، دیگر کاربردی ندارد. بسیاری از افراد و سازمان‌هایی که همچنان در این چارچوب فعالیت می‌کنند ممکن است ندانند که بر پیکره‌ای بی‌جان اتکا کرده‌اند. این موضوع حقیقت دارد و شواهد تأیید کننده آن نیز، کاملا مشهود است.

 

اولاً، خریداران دیگر توجه چندانی ‌‌به این سیستم بازاریابی نشان نمی‌دهند. مطالعات فراوانی که در مجله (تصمیم‌گیری مشتریان) صورت گرفته تأیید می‌کند که ارتباطات بازاریابی سنتی دیگر کارایی ندارند. مشتریان اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را به شیوه خودشان به دست می‌آورند و این شیوه ها معمولا از طریق اینترنت و از منابعی خارج از تبلیغات شرکت است. منابعی مانند شنیده‌ها و نظرات سایر مشتریان.

 


دانلود پایان نامه های آماده –
۲-۲-۸- چالش های بازاریابی اینترنتی

 

    • کاهش هزینه ها: اینترنت قادر به کاهش بسیاری از هزینه های شرکت می‌باشد.

 

    • توانایی: اینترنت فرصت های جدیدی را برای معرفی محصولات و خدمات جدید و بهره برداری از بازار های جدید فراهم کند.

 

    • مزایای رقابتی: اگر یک شرکت به معرفی توانمندی هایش قبل از رقبایش بپردازد پس دارای مزیت رقابتی نسبت به آ نها می‌باشد تا زمانی که به آن توانمندی ها دست نیافته است.

 

  • ارتقای ارتباطات: که شامل ارتقای سطوح کمی و کیفی ارتباطات با مشتریان، کارکنان، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان می شود.

از دیدگاه کیمگ و چی مزایای بازاریابی اینترنتی در سه بعد مورد بررسی قرار گرفتند که در جدول ۲-۳ ارائه شده است.

 

جدول ۲-۳: مزایای بازاریابی اینترنتی از دیدگاه کینگ و چی(۲۰۰۱)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ابعاد مزایا
ارتباطی بهبود اطلاعات محصول

 

بهبود اطلاعات قیمت

 

توانایی در ارائه ی خدمات به صورت ۲۴ ساعته

 

هزینه یک متر اطلاعات

 

تعاون و امکان ارائه ی اطلاعات به محض درخواست مشتری

 

به روز کردن همزمان موجودی انبار

 

پشتیبانی فنی آنلاین

 

پاسخ سریع به سوالات مشتری

 

امکان انجام سفارشات

 

خدمات پس از فروش

 

عدم نیاز به برقراری تماس شخصی

مبادلاتی دسترسی تمام کاربران اینترنت به فروشگاه های مجازی

 

هزینه ی کمتر مبادله

 

امکان انجام مبادلات جزئی

 

کاهش خطاهای انسانی

 

کاهش زمان چرخه ی تدارکات

 

کاهش سطح موجودی انبار وکاهش سایر هزینه های مربوطه امکان انجام فعالیت های ترفیع و فروش مناسب با هر مشتری

 

قیمت گذاری منعطف

 

هزینه های نسبتا پایین شروع فعالیت های ورود به بازار

مبادلاتی دسترسی تمام کاربران اینترنت به فروشگاه های مجازی

 

هزینه ی کمتر مبادله

 

امکان انجام مبادلات جزئی

 

کاهش خطاهای انسانی

 

کاهش زمان چرخه ی تدارکات

 

این مطلب را هم بخوانید :   مدل EFQM


خرید متن کامل پایان نامه ارشد |
۲-۲-۶- کاربرد بازاریابی اینترنتی

  1. جمع‌ آوری اطلاعات: اینترنت می‌تواند به عنوان شیوه ای با هزینه ی نسبتا پایین برای جمع اوری تحقیق بازاریابی به ویژه ‌‌در مورد تصورات مشتری از کالاها و خدمات مورد استفاده قرار گیرد بسیاری از اطلاعات تحقیق بازاریابی از طریق خود وب سایت قابل دسترسی است. بازاریابان از رویکرد های تحلیلی وب برای کسب دانش ‌‌در مورد اولویت ها و رفتار مشتری استفاده می‌کنند.

 

    1. فردی سازی: ویژگی مهم دیگر ارتباطات بازار یابی متقابل این است که آن ها می‌توانند با هزینه ی نسبتا کم با افراد تعامل داشته باشند. مهم تر آن است فردی سازی می‌تواند بر اساس اطلاعات جمع‌ آوری شده درباره ی بازدید کنندگان هر سایت و با بهره گرفتن از آن ها برای هدف مورد نظر و شخصی کردن ارتباطات برای مشتریان در راستای برقراری ارتباط در همه ی رسانه ها باشد، هر مشتری که به سیستم شرکتی دست پیدا می‌کند پروفایلی برای وی بر اساس حوزه ی محصولات مورد علاقه ایجاد شده و اطلاعات موجود در آن نقش محصولات را در واحد خرید توصیف می‌کنند. زمانی که آن ها دوباره به سایت مراجعه می‌کنند به آن ها اطلاعاتی متناسب با محصول مورد علاقه شان داده خواهد شد.

 


دانلود پایان نامه و مقاله –
۲-۲-۵- اهداف بازاریابی اینترنتی

اهداف بازاریابی نوین

 

    1. فقط حضور در اینترنت

 

    1. استفاده از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تجاری آنلاین

 

    1. فروش از طریق سایر سایت‌ها

 

    1. راه اندازی سایت‌های مخصوص به خود

 

    1. پاسخ به سئوالات رایج مشتریان

 

    1. حفظ جایگاه در بازار و یا موقعیت رهبری در یک بازار خاص

 

    1. تأکید بر فعالیت در سطح فراملی