طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها |
۲-۱-۱۲ طبقه بندی خرده فروشی الکترونیکی بر اساس کانال های توزیع

محصولات خود را به خریداران از طریق فروشگاه های فیزیکی و به کاربران اینترنتی از طریق اینترنت ارائه می‌کنند . در واقع فروش هم به صورت اینترنتی و هم از طریق فروشگاه های فیزیکی انجام می شود

 

۵- خرده فروشی در مراکز خرید الکترونیکی :

 

دو دسته مراکز خرید الکترونیکی وجود دارد

 

الف- مراکز خرید واسطه مدار :

 

این نوع مراکز تنها نقش واسطه ای دارند . ‌‌به این صورت که لیستی از کاتالوگ ها و کادرهای تبلیغاتی در وب سایت این مراکز برای ارتباط با فروشندگان هر محصول فراهم است و زمانی که کاربر روی محصول خاصی کلیک کند مستقیماً به فروشگاه مربوط ارجاع داده می شود. این روش یکی از زیر مجموعه های بازاریابی ارتباطی است(کلمن، ۱۹۹۸: ۹۵) .

در این صفحه فط تکه هایی از متن اصلی درج شده است.

برای خرید و دانلود متن کامل پایان نامه های دانشگاهی با منابع کامل

می توانید به سایت fozi.ir مراجعه نمائید.

 

ب- مراکز خرید ارائه دهنده خدمات اشتراکی :

 

در این مراکز ، خریدار ، محصول مورد نظر را یافته ، سفارش می‌دهد و هزینه آن را پرداخت می‌کند و نیز نحوه ارسال را مشخص می‌سازد . در واقع وب سایتهایی هستند مشتمل بر چند فروشگاه که صاحبان فروشگاه ها مبلغی به عنوان اجاره به مالکان مرکز خرید می پردازند(کلمن، ۱۹۹۸: ۹۶) .

 

۲- ۱- ۱۳ انواع روش های ارائه خدمات به مشتری در اینترنت

 

۱- ‌پاسخ‌گویی‌ به سوالات مشتریان :

 

کسب اطلاعات مورد نیاز مشتریان و دسترسی به اطلاعات کامل تر در طول فرایند خرید و همچنین استفاده از لینک ها و کلمات کلیدی در وب سایت ها .

 

۲- فراهم نمودن قابلیت های جستجو و مقایسه :

 

با وجود هزاران فروشگاه الکترونیکی در اینترنت ، پیدا کردن اقلام مورد نیاز مشتری بسیار مشکل است . پس از جمع‌ آوری اطلاعات محصول ، مشتری نیازمند مقایسه قیمت هاست که این قابلیت توسط موتورهای جستجو فراهم می شود .

 

این مطلب را هم بخوانید :   مبنای تعهدی

۳- فراهم نمودن اطلاعات فنی و سایر موارد :

 

برای ترغیب مشتری به ادامه و استمرار خرید ، روابط تعاملی اهمیت دارند که این روابط قابلیت هدایت سازمان در سرمایه گذاری بر اولویت ها و نیازهای مشتریان را دارد .

 


مقالات تحقیقاتی و پایان نامه ها |
۲-۵ خرده فروشی

مراکز خرید ناحیه ای

 

مراکز خرید محلی

 

۲-۵-۲-۲ خرده فروشی بر اساس سطح خدمات

 

کالاها از نظر خدمات مورد نیاز با هم فرق ‌می‌کنند. مشتریان نیز از نظر اهمیتی که برای خدمات قائل می‍شوند با هم تفاوت دارند. در اینجا سه سطح خدمات شامل سلف سرویس، خدمات محدود و خدمات کامل همراه با خرده فروشانی که این گونه خدمات را ارائه ‌می‌دهند، مورد بررسی قرار می‍گیرد.

 

    • خرده فروشی سلف سرویس: در طول دهه ۱۹۳۰ در امریکا رشد سریعی داشته است. در خرده‍فروشی سلف سرویس وظیفه جستجو، مقایسه و انتخاب بر عهده مشتریان است. این شیوه امروزه در بسیاری از خرده فروشی‍ها مورد استفاده قرار می‍گیرد. فروشگاه‍هایی که در این مطالعه مورد بررسی قرار خواهند گرفت در دسته خدمات سلف سرویس قرار دارند.

 

    • خرده فروشان با خدمات محدود: تا اندازه‍ای در امر فروش به مشتریان خود کمک ‌می‌کنند(به دلیل تنوع بیشتر کالاها و نیاز به اطلاعات بیشتر)، این ‌فروشگاه‌ها معمولا خدمات اعتباری نیز برای مشتریان فراهم ‌می‌کنند.

 

  • خرده فروشان با خدمات کامل: خرده‍فروشانی هستند نظیر فروشگاه‍های اختصاصی و فروشگاه‍های بزرگ درجه یک. در اینگونه ‌فروشگاه‌ها در تمام مراحل فرایند خرید، فروشندگان به مشتریان کمک ‌می‌کنند. این ‌فروشگاه‌ها معمولا کالاهای اختصاصی و کالاهایی را در اختیار دارند که مشتریان می‍خواهند درباره آن ها اطلاعات بیشتری را کسب کنند(کالاهایی مانند دوربین عکاسی، جواهرآلات و پوشاک گران قیمت). این ‌فروشگاه‌ها خدمات زیادی همچون تسهیلات اعتباری، حمل و تحویل مجانی و غیره را ارائه ‌می‌کنند.

 

۲-۵-۲-۳ خرده فروشی بر اساس ترکیب کالا برای فروش

 

خرده فروشان را بر اساس طول و عرض ترکیب کالاها نیز طبقه‍بندی ‌می‌کنند. بر این اساس انواع خرده فروشی عبارتند از: فروشگاه‍های اختصاصی، فروشگاه‍های بزرگ، سوپرمارکت‍ها، فروشگاه‍های فروشنده کالاهای راحتی و سوپراستورها.

 


مقالات و پایان نامه ها –
انواع کارت به لحاظ گسترده جغرافیایی کاربرد- قسمت 3

این مطلب را هم بخوانید :   فن سانتریفیوژ، هواکش،کولر گلخانه و تجهیزات تصفیه هوا

  • کارت های اعتباری و بدهی: در حال حاضر بیش از ۲/۸ میلیون کارت از سوی بانک های تجاری صادر شده است.

 

  • کارت های غیر بانکی: برخی مؤسسات غیر بانکی اقدام به انتشار کارت های خرید مانند ثمین و سایپا کارت نموده اند ( Tej Paul Bhatla ,2003, p. 169 ).


فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه –
تاثیرات سلسله مراتبی کیفیت درک شده،بر ارزش درک شده،رضایت ‌و وفاداری

در صنعت مورد مطا لعه ، در بازارهای متمرکزسود بدون افزایش رضایت ،افزایش می‌یابد. مشتریان دائمی سه استخر عموی در استرالیا(۹۶۱ مشتری) رضایت،کیفیت درک شده،ارزش درک شده،خدمات اصلی،خدمات ثانویه،کارکنان،سهولت عرضه،وفاداری رضایت به طور کامل تاثیر کیفیت درک شده و ارزش درک شده را بر وفاداری، تعدیل می‌کند. کاربران سازمانی و غیر سازمانی کتابخانه مرکزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابعاد سروکوال،کیفیت خدمات مورد انتظار،کیفیت درک شده وجود اختلاف بین سطح موجود و سطح مطلوب کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه فنی مهندسی دولتی شهر تهران کیفیت خدمات،رضایت،کیفیت ادراک شده کتابخانه‌های مذکور در فراهم آوردن ابزارهای دسترسی به اطلاعات ،عملکرد نسبتا موفقی داشته اما در مقابل فضای کتابخانه ها بخصوص برای فعالیت‌های گروهی ،کیفیت نسبتا پایینی دارند. کتابخانه‌های دانشگاه یزد کیفیت مورد انتظار،کیفیت ادراک شده،ابعاد سروکوال سطح کیفی خدمات کتابخانه‌های یزد در حد مطلوب نیست و میان انتظارها ‌و ادراک مصرف کنندگان شکاف وجود دارد و این شکاف در ابعاد دسترسی به اطلاعات و کنترل شخصی ،عمیق تر است.

 


مقاله های علمی- دانشگاهی –
۲-۱۴-۲- پیشینه خارجی

 

۱- درتحقیقی باعنوان “کیفیت،رضایت وتمایلات رفتاری ” که در بین توریست های حاضر در یک فستیوال سا لانه دو ونیم روزه در نمونه ای با حجم ۳۶۹نفر مورد بررسی قرارگرفته وجهت آزمون دو فرضیه از روش تحقیق توصیفی –پیمایشی استفاده شده است ؛نتایج پیشنهاد می کندکه ارزیابی فعالیت ها باید شامل هم کیفیت عملکرد و هم رضایت باشد،اما زمانی که کیفیت تحت کنترل مدیریت است باید درست تر سنجیده شود.یافته های این مطالعه جایگاه تئوریکال کیفیت خدمات را حمایت کرده ‌و عنوان می‌کند که کیفیت عملکرد بهبود یافته، منجربه تمایلات رفتاری مثبت تر میشودورضایت مشتری به توانایی تبیین کیفیت اضافه می شود.و نهایتاًً اینکه،کیفیت عملکرد تحت کنترل ارائه کننده خدمات توریسم است،از اینروسنجش ویژگی های آن برای ارائه بهترین ومناسب ترین راهنمایی ها جهت ایجاد تغییراتی که منجر به تمایلات رفتاری قوی تر شود،لازم وضروری است .کیفیت عملکرد به عنوان ویژگی خدمات، توسط ارائه کننده خدمات توریست کنترل می شود، در حالی که رضایت به حالت عاطفی توریست بعد از رویارویی با یک فرصت اطلاق می شود.در این بررسی یک مدل ساختاری ارائه گردید و تاثیر کیفیت عملکرد بیشتر از رضایت بر تمایلات رفتاری،با بهره گرفتن از فرضیات تائیدشد (Baker & Crompton,2000).

این مطلب را هم بخوانید :   معرفی دقیق ترین تجهیزات آزمایشگاهی

 


دانلود پایان نامه و مقاله –
قسمت 13

۱ ) ارتباط مستقیم بین رضایت مشتری و عملکرد مالی

 

۲ ) ارتباط مستقیم بین رضایت کارکنان و عملکرد مالی

 

۳ ) ارتباط مستقیم بین رضایت مشتری و رضایت کارکنان

 

۴ ) ارتباط مستقیم بین رضایت کارکنان و عملکرد مالی

 

مطالعه فوق تعدیل نقش رضایت مشتری را بر ارتباط مستقیم بین رضایت کارکنان و عملکرد مالی ، آزمایش می‌کند (G.Chi &Gursoy,2009).

 

۱۱ – در پژوهشی با عنوان ” متدلوژی ایجاد مدل‌های رضایت مشتری برای توسعه محصولات جدید با بهره گرفتن از رویکرد عصبی – فازی ” دربین مصرف کنندگان کامپیوتر نوت بوک که درنمونه ای با حجم ۸۰نفر مورد بررسی قرار گرفت ،پنج ویژگی کیفیت،عملکرد،راحتی حمل،جذابیت وحس خوب مصرف کننده درمورد پنج مارک مختلف بررسی شدومشخص گردید که شانس موفقیت محصول جدید در بازار با رضایت مصرف کنندگان افزایش می‌یابد . در این تحقیق عنوان شد که درزمان تصمیم گیری برای ارائه محصول جدید یک تیم طراحی برای درک انتظارات مشتری از محصولات ،لازم است چراکه موفقیت محصولات شدیداًًً بستگی به سطح رضایت مشتری دارد . همچنین یک متدلوژی جدید برای ایجاد مدل‌های رضایت مشتری با بهره گرفتن از رویکرد فازی – عصبی مد نظر قرار گرفته است . متدلوژی موردهدف در این تحقیق بر خلاف معیار رگرسیون آماری، برای تعیین اثر بخشی سنجیده شد( Kwong et al . , 2009 ).