برای اینکه درگاه پرداخت کریپتو کار کند، بازرگانان همچنین به یک پردازشگر پرداخت نیاز دارند که پس از پذیرفته شدن پرداخت رمزنگاری توسط درگاه پرداخت کریپتو، تراکنش را انجام می‌دهد.

خوشبختانه، ارائه دهندگان پرداخت کریپتو معمولاً هم درگاه های پرداخت کریپتو و هم پردازنده ها را در بسته های خدمات خود ارائه می دهند.

 

در مقابل، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند، به این معنی که هیچ نهاد دولتی برای تنظیم آنها وجود ندارد. در عوض، رمزارزها به هزاران رایانه در سرتاسر جهان برای فعال نگه داشتن شبکه‌های خود، معروف به «بلاک چین» وابسته هستند.

 

درگاه پرداخت Crypto to Crypto چیست؟
با توجه به موارد فوق، درگاه پرداخت کریپتو به کریپتو تنها ابزار تراکنش دیگری است که برای انتقال پرداخت‌های رمزنگاری به یکدیگر یا خرید ارزهای دیجیتال مختلف استفاده می‌شود.

درگاه پرداخت کریپتوکارنسی چگونه کار می کند؟

مشتری رمز ارز را به عنوان روش پرداخت در هنگام پرداخت انتخاب می کند
هنگامی که مشتری شما محصول یا خدماتی را که می‌خواهد در وب‌سایت شما خریداری کند، انتخاب کرد، می‌تواند با استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال، با ارزهای دیجیتال یا رمزنگاری شده پرداخت کند.

 

مزایای درگاه پرداخت رمزنگاری برای بازرگانان
دانستن نحوه عملکرد دروازه‌های رمزنگاری اولین قدم است، اما چرا کسب‌وکارها باید واقعاً از آن استفاده کنند؟ در زیر برخی از مزایای اصلی درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال را فهرست کرده‌ایم:

محبوبیت به سرعت در حال رشد
شاید یکی از بزرگترین مزایای داشتن درگاه پرداخت کریپتو این باشد که محبوبیت ارزهای دیجیتال در چند سال آینده افزایش می یابد.

این مطلب را هم بخوانید :   نکاتی که باید هنگام خرید لوازم جانبی کامپیوتر رعایت شوند

به عنوان مثال، بر اساس نظرسنجی انجام شده در فوریه ۲۰۲۲، ۶٫۱٪ از مردم در بریتانیا دارای رمزنگاری هستند که از ابتدای سال ۲۰۱۸ افزایش ۱۰۳٪ داشته است.

بر اساس نظرسنجی اخیر دانشگاه شیکاگو، در ایالات متحده، حدود ۱۳ درصد از آمریکایی ها در سال ۲۰۲۱ با ارزهای دیجیتال معامله می کردند.

برخی از کشورها، مانند السالوادور، حتی تا آنجا پیش رفته اند که آشکارا از بیت کوین به عنوان یک شکل قانونی پرداخت استقبال کرده اند و در سطح جهانی، بیش از ۳۰۰ میلیون مالک رمزارز در سراسر جهان وجود دارد.

در نتیجه، اگر کسب‌وکارها می‌خواهند مزیت رقابتی داشته باشند و از بازی جلوتر باشند، استفاده از درگاه پرداخت کریپتو مکانی عالی برای شروع است.

به انواع مختلف مخاطب دسترسی پیدا کنید
داشتن درگاه پرداخت رمزنگاری به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد که شرکت شما از اکثر برندهای رایج فراگیرتر و پیشرفته‌تر است. این به نوبه خود برای جمعیت گسترده تری از مشتریان که ممکن است بخواهند از شما خرید کنند جذاب است.

علاوه بر این، آن را به سادگی اثبات خواهد کردمشتریان خود را با روش دیگری برای پرداخت در نظر بگیرید، که به طور اجتناب ناپذیری فروش شما را در دراز مدت افزایش می دهد. به عنوان یک صاحب کسب و کار، ما مطمئن هستیم که می‌دانید یکی از بزرگترین اولویت‌ها باید ساده‌سازی روش پرداخت خود تا حد امکان باشد.

راحتی بین المللی
از آنجایی که کریپتوها غیرمتمرکز هستند، به طور خودکار ماهیت جهانی دارند، به این معنی که هیچ الزامی برای تبدیل پول از ارزهای مختلف فیات و پرداخت نرخ مبادله، به علاوه هرگونه کارمزد کارگزار برای تسهیل تراکنش وجود ندارد (به عنوان مثال از طریق پی پال).

این مطلب را هم بخوانید :   ثبت آگهی در اینترنت

چرا این امر به ویژه مهم است؟ حذف یک مانع اضافی برای پرداخت برای مشتریان شما در نهایت منجر به افزایش فروش در طول زمان می شود. آن‌ها می‌دانند که گاهی اوقات هزینه‌های ارز بالایی وجود نخواهد داشت، بنابراین تمایل بیشتری به خرید از شما خواهند داشت.

پشتیبانی و خدمات مشتری
آیا ارائه‌دهنده حساب تجاری شما از تمام سؤالات و سؤالات شما در مورد استفاده از درگاه پرداخت کریپتو پشتیبانی می‌کند؟ پشتیبانی مشتری آنها چگونه است؟ آیا آنها یک خط یا ایمیل ۲۴ ساعته دارند که بتوانید با آنها تماس بگیرید؟

اینها فقط چند سؤال هستند که ممکن است بخواهید در رابطه با پشتیبانی مشتری ارائه دهنده خود در نظر بگیرید. ممکن است به نظر مهم نباشد، اما وقتی مشکلات و سؤالاتی فوری دارید که نیاز به پاسخ و پشتیبانی فوری دارند، از اینکه قبلاً در این مورد تحقیق کرده اید سپاسگزار خواهید بود.

هنگامی که به نحوه ادغام پرداخت های رمزنگاری فکر می کنید، یک سازمان باید یک سیستم دروازه تخصصی را انتخاب کند. بنابراین، بیایید در نظر بگیریم که درگاه پرداخت کریپتو چیست.

با اضافه کردن درگاه ارز دیجیتال می توانید کسب و کار خودتان را توسعه دهید.

درگاه پرداخت کریپتو چیست؟
یک پلتفرم پرداخت کریپتو که نمایانگر آنالوگ یک ترمینال مجازی شخص ثالث است، برای انجام معاملات در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دوج کوین و ریپل استفاده می شود. با ادغام یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) یک ارائه دهنده دروازه، بازرگانان می توانند از مشتریان، شرکا و تامین کنندگان خود پرداختی دریافت کنند.

این مطلب را هم بخوانید :   بازارهای الکترونیکی

جریان پرداخت کریپتو دارای مراحل زیر است:

یک مشتری انتخاب می کند که در هنگام پرداخت از طریق ارز دیجیتال (در یک برنامه تلفن همراه، در یک پلت فرم وب یا در یک فروشگاه فیزیکی) پرداخت را انجام دهد.
یک کاربر مبلغ مورد نیاز کریپتو را می پردازد که برابر با ارزش بازار لحظه ای یک ارز مجازی است.
این سیستم بلافاصله یک پرداخت رمزنگاری شده را به ارز فیات که توسط فروشنده نشان داده شده است تبدیل می کند.