دانلود متن کامل پایان نامه ارشد |
۲-۱-۵-۲ اصول هوش اخلاقی از دیدگاه لینک وکیل

 

ب) ایجاد آستانه تحمل صفر برای زشتی و بدی

 

ج) تشویق مهربانی و خاطرنشان شدن تأثیرات مثبت آن

 

۶- صبر و بردباری: توجه به آن و حقوق تمام افراد حتی آنان که عقاید و رفتارشان با ما مخالف است شامل:

 

الف) پرورش صبر و تحمل از سنین پائین

 

ب) القای درک تنوع و گوناگونی

 

ج) مخالفت با کلیشه­سازی و عدم تحمل تعصبات بی دلیل.

 

۷-انصاف: انتخاب­های عقلانی و عمل به شیوه منصفانه شامل:

 

الف) رفتار با دیگران به طورمنصفانه

 

ب) کمک به دیگران برای داشتن رفتار منصفانه

 

ج) تدریس روش­هایی به افراد برای مقاومت در برابر بی­انصافی و بی­ عدالتی (سیادت و همکاران ، ۱۳۸۷).

 

۲-۱-۵-۲ اصول هوش اخلاقی از دیدگاه لینک وکیل

 

لینک و کیل (۲۰۰۵) هوش اخلاقی را توانایی تشخیصی درست از اشتباه می­دانند که با اصول جهانی سازگار است به نظر آنان­، چهار اصل هوش اخلاقی زیر برای موفقیت مداوم سازمانی و شخصی ضروری است:

 

۱-درستکاری: یعنی ایجاد هماهنگی بین آنچه که به آن معتقدیم و آنچه که به آن عمل می­کنیم، انجام آنچه که می­دانیم درست است و گفتن حرف راست در تمام زمان­ها کسی که هوش اخلاقی بالایی دارد، به شیوه­ای عمل می­ کند که با اصول و عقایدش سازگار باشد.

 

۲- مسئولیت­ پذیری: کسی که هوش اخلاقی بالایی دارد، مسئولیت اعمال خود و پیامدهای آن، همچنین اشتباه­ها و شکست­های خود را نیز می­پذیرد.

 

۳-دل­سوزی: توجه به دیگران که دارای تأثیر متقابل است. اگر نسبت به دیگران مهربان و دل سوز باشیم، آنان نیز در وقت نیاز با هم­دردی ‌می‌کنند.

 

۴- بخشش: آگاهی از عیوب خود و تحمل اشتباه­های دیگران

 

۲-۱-۶ فواید هوش اخلاقی

 


دانلود متن کامل پایان نامه ارشد –
نمودار ۱-۱: مدل مفهومی رابطه بین هوش اخلاقی، هوش عاطفی

این مطلب را هم بخوانید :   بازی کامپیوتری برای آموزش زبان انگلیسی

۱-۶-تعاریف مفهومی متغیرها

 

هوش عاطفی: گلمن[۳۰] (۱۹۹۵) معتقد است، هوش عاطفی شامل خودآگاهی، خودمدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت رابطه است. از نظر پترایدز و فارنهام[۳۱] (۲۰۰۱) ابعاد هوش عاطفی عبارتند از درک عواطف، کنترل عواطف، مهارت‌های اجتماعی و خوش‌بینی (یوسفی و صفری، ۱۳۸۸).

 

کیفیت زندگی: سازمان بهداشت جهانی[۳۲]، کیفیت زندگی را ادراک افراد از موقعیت زندگی‌شان و همچنین در ارتباط با بافت فرهنگی و نظام‌های ارزشی محیط زندگی‌شان و مرتبط با اهداف، معیار‌ها، و علایق‌شان می‌داند. این کیفیت تحت تاثیر تعامل عواملی چون سلامتی جسمی و روانی، مذهبی بودن و روابط و عناصر محیطی است (سازمان بهداشت جهانی، ۱۹۹۸).


فایل های مقالات و پروژه ها |
جمع بندی

    1. -Quinn & Mc.Grath ↑

 

    1. – Charls Henry ↑

 

    1. -Schien ↑

 

    1. -Sharedness ↑

 

    1. -Intensity ↑

 

    1. -Orientation ↑

 

    1. -Moorhed & Griffin ↑

 

    1. -Feezy ↑

 

    1. -Hafsted ↑

 

    1. -Selznick ↑

 

    1. -Peters & Waterman ↑

 

    1. Gilen ↑

 

    1. Moral & Klvin ↑

 

    1. Organizational Climate Description Questionnaire . ↑

 

    1. Gorg Stern ↑

 

    1. Steinhof ↑

 

    1. Litwin ↑

 

    1. Stringer ↑

 

    1. Structural Approach ↑

 

    1. Perceptual Approach . ↑

 

    1. Interactional Approach . ↑

 

    1. Cultural Approach . ↑

 

    1. Saul Gellerman . ↑

 

    1. Mathew Miles ↑

 

    1. Halpin and Craft ↑

 

    1. Tajiuri ↑

 

    1. The Ecology ↑

 

    1. The milieu ↑

 

    1. The social System . ↑

 

    1. The Culture . ↑

 

    1. Hodgetts . ↑

 

    1. Baret ↑

 

    1. .Delis Steven ↑

 

    1. .Dropping Your tools ↑

 

    1. .Richard L Wagoner ↑

 

    1. .Scott Metcalfe 

 

    1. .Israelolare ↑

 

    1. Agastas ↑

 

    1. Farankkal man ↑

 

    1. Gummerun 

 

    1. keller ↑

 

    1. Lee O ↑

 

    1. Kim Y ↑

 


دانلود مقاله-پروژه و پایان نامه –
پژوهش های انجام شده در داخل کشور

 

این مطلب را هم بخوانید :   راهنمای خرید بهترین لوازم آشپزخانه

گامران[۴۹] و کلر[۵۰] (۲۰۱۲) در پژوهشی تحت عنوان دوستی و مسئولیت پذیری روی کودکان و نوجوانان آلمان شرقی قبل و بعد از اتحاد دو آلمان انجام دادند . دو گروه شامل ۱۸۸ کودک و نوجوان در سنین ۷-۹-۱۲-۱۵ سال بود. نتایج پژو هش آن ها نشان داد که در سال ۲۰۰۵ درجه مسئولیت پذیری بین آن ها بهتر از سال ۱۹۹۰ بوده ولی روابط اجتماعی بین آن ها کمترشده بود اما مسئولیت پذیری افزایش یافته بود .

 

لی اُ[۵۱]، کیم وای[۵۲] ، کیم اُ جی[۵۳] (۲۰۱۲) در پژوهشی تحت عنوان ارتباط ادراک اجتماعی با مسئولیت پذیری، عزم و اراده درونی دانش آموزان دوره راهنمایی کشور کره انجام دادند. تعداد ۳۵۷ دانش آموز که ۱۶۰ نفر آن ها پسر و ۱۹۷ نفر آن ها دختر از مدرسه راهنمایی سئول بودند. نتایج پژوهش آن ها نشان داد که ارتباط معنا دار بین مسئولیت پذیری و عزم و اراده ی درونی آن ها وجود نداشت.

 

جکسون و همکاران ( ۲۰۱۲ ) رابطه فرهنگ سازمانی و تغییرات در مسئولیت اجتماعی شرکت ها را در دوران رکود اقتصادی مطالعه کردند و بعد از مطالعه انواع فرهنگ سازمانی ‌‌به این نتیجه رسیدند که نوع غالب فرهنگ سازمانی مسئولیت اجتماعی را پیش‌بینی نمی کند اما حداقل بیانگر تطبیق مسئولیت اجتماعی در دوران رکود اقتصادی است.

 

پژوهش های انجام شده در داخل کشور

 

مؤمنی (۱۳۸۰؛به نقل از زنگولی،۱۳۸۳) پژوهشی تحت عنوان بررسی میزان مسئولیت پذیری اجتماعی و راهکارهای افزایش آن در دانش آموزان شاهد انجام داد. یافته های پژوهش وی نشان داد که بین مسئولیت پذیری و سنّ دانش آموزان، همبستگی معنادار وجود ندارد ولی همبستگی بین مسئولیت پذیری و پیشرفت تحصیلی معنادار بود.

 


مقاله های علمی- دانشگاهی |
۱-۲- بیان مسئله

۱-۲- بیان مسئله

 

در نظام بوروکراتیک تمام تلاش مدیران در جهت کسب کارایی بیشتر با حفظ سلسله مراتب هرمی سازمان بوده است. به همین جهت مناسبات سطحی و غیرقابل اطمینان بین افراد وجود دارد. اما در نظام ارزشی انسانی و دمکراتیک مناسباتی درست و قابل اطمینان در میان مردم به وجود می‌آید. در چنین محیطی به سازمان و اعضای آن فرصت داده می شود که تا حد توان پیش روند. بر این اساس توجه به شهروندان در نظام ارزشی دمکراتیک رو به افزایش است. اکنون که اهمیت شهروندان به عنوان یکی از منابع بسیار مهم سازمان درک شده است، رفتار آن ها هم می‌تواند بسیار با اهمیت تلقی شود و از این روست که محققان زیادی به تجزیه و تحلیل رفتار شهروندی پرداخته‌اند(اسلامی و سیار، ۱۳۸۶).

این مطلب را هم بخوانید :   جریان های نقد عملیاتی

 


دانلود منابع پایان نامه ها –
۱-۲- بیان مسئله

 

از مفاهیمی که در دنیای سازمانی امروز اهمیت زیادی پیدا کرده و نقش ویژه ای در پیشرفت و بهبود سازمانی دارد، بحث رفتار شهروندی سازمانی است. مفهوم رفتار شهروندی سازمانی[۲] اولین بار توسط بیتمن و ارگان[۳] (۱۹۸۰؛ به نقل اسلامی و سیار، ۱۳۸۶) به دنیای علم ارائه شد. تحقیقات اولیه ای که در زمینه رفتار شهروندی سازمانی انجام گرفت بیشتر برای شناسایی مسئولیت ها و یا رفتارهایی بود که کارکنان در سازمان داشتند، اما اغلب نادیده گرفته می شد. این رفتارها با وجود اینکه در ارزیابی های سنتی عملکرد شغلی به طور ناقص اندازه گیری می شدند و یا حتی گاهی اوقات مورد غفلت قرار می گرفتند، اما در بهبود اثربخشی سازمانی مؤثر بودند. این اعمال را که در محل کار اتفاق می افتند این گونه تعریف می‌کنند: “مجموعه ای از رفتارهای داوطلبانه و اختیاری که بخشی از وظایف رسمی فرد نیستند، اما با این وجود توسط وی انجام و باعث بهبود مؤثر وظایف و نقش های سازمان می‌شوند”. با توجه ‌‌به این تعریف، از انسان به عنوان شهروند سازمانی انتظار می رود که بیش از الزامات نقش خود و فراتر از وظایف رسمی، در خدمت اهداف سازمان فعالیت کند. به عبارت دیگر، ساختار رفتار شهروندی سازمانی به دنبال شناسایی، اداره و ارزیابی رفتارهای فرانقش کارکنانی است که در سازمان فعالیت می‌کنند و در اثر این رفتارهای آنان اثربخشی سازمانی بهبود می‌یابد(اپل بام و همکاران[۴] ، ۲۰۰۴؛ به نقل از اسلامی و سیار، ۱۳۸۶).