دانلود پایان نامه و مقاله –
تعلیق اجرای مجازات
یکی از مهمترین اهداف مجازات که مورد نظر و قبول علمای متاخر حقوق جزا قرار گرفته، اصلاح و تهذیب مجرم از اعمال مجازات است و به تعبیری دیگر، بازگرداندن مجرم به اجتماع و اجتماعی ساختن اوست و معتقدند که در پارهای از موارد و راجع به عدهای از بزهکاران، شایسته است که اجرای مجازات تحت شرایطی معلق گردد.[۱۱۱]
به طور کلی، ورود نظام تعلیق اجرای مجازات در قوانین جزایی را باید نتیجه تاثیر مطالعات جرم شناسی دانست. امروزه اکثر حقوق دانان معتقدند که هدف از اجرای مجازات، صیانت جامعه در قبال ارتکاب مجدد جرم از ناحیه مجرم و اصلاح او و به تعبیری دیگر، دوباره اجتماعی ساختن مجرم است و اکثراً به این نتیجه رسیده اند که گرچه سلب آزادی مجرم به عنوان یک مجازات ضروری است، ولی برای اصلاح و تربیت او کافی نیست. علاوه بر این، مضارّ زندانهای کوتاه مدت در اکثر موارد آشکار شده و نه تنها این مجازاتها نمیتواند مؤثر در تهذیب اخلاقی و بهبود وضعیت او باشد، بلکه غالباً اثرات سوء به دنبال دارد چرا که مجرم در اثر تماس با محیط نامناسب زندان و معاشرت و مصاحبت با تبهکاران حرفهای، فاسدتر خواهد شد. از طرف دیگر، شخص مرتکب جرم، حرفه و شغل معین خود را از دست داده و این امر باعث استیصال خانواده و تحمیل مخارجی به دولت خواهد شد.[۱۱۲]
قانون جدید مجازات اسلامی مصوب ۱/۲/۱۳۹۲ در ماده ۴۶ درخصوص تعلیق اجرای مجازات بیان میدارد:
پایان نامه آماده کارشناسی ارشد |
بیش از ۵۰ سال بین ۳۰ تا ۵۰ سال بین ۲۰ تا ۲۵ بین ۲۵ تا ۲۰ سال بین ۲۰ تا ۱۸ سال
-
- Dekart ↑
-
- – Kolmogruf ↑
-
- -Kolmogruf ↑
- – از جمله آزمونهای مربوط به بررسی شاخص میانگین و انحراف معیار پاسخگویی مخاطبین به سؤالات میباشد. ↑
دانلود پایان نامه های آماده –
قسمت 30
-
- – همایش بینالمللی بررسی راه های جایگزین مجازات حبس، تهران، ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت، مجله حقوقی و قضایی دادگستری ،شماره ۳۸، ( ۱۳۸۱).ص۵ ↑
-
- -Jacques Beaume, op.cit. 12 mai 2006:p32 1 ↑
-
- – همایش بینالمللی بررسی راه های جایگزین مجازات حبس . همان . ↑
-
- ۳-Jacques Beaume, op.cit. P:32 ↑
-
- ۱- محمدیکرنگی و مهدی ایرانمنش، «کیفرهای اجتماع محور؛از نظریه تا عمل با تأکید بر پیش نیازهای اعمال کیفرهای اجتماع محور در ایران»، مجله حقوقی دادگستری، شماره ۶۴، (پاییز ۱۳۸۷).ص ۱۰۲ . ↑
-
- – مینا صدیق فر ، «کیفرهای جایگزین مجازات سالب آزادی» . پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی ، دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، زمستان ۱۳۸۴ ، ص ۷۲ . ↑
-
- ۳-Commission nationale consultative des droits de l’homme Les prisons en France.op.cit.p30 ↑
-
- ۱-sonja snacken, op.cit.30 mai 2006.p10 ↑
-
- ۲- Denis L’ Hour,op.cit.2006p69 ↑
-
- ۱-Commission nationale consultative des droits de l’homme Les prisons en France.op.cit. p 30 ↑
-
- ۲-Jean-Marie Huet, directeur des Affaires criminelles et des grâces, audition CNCDH,23 mai2006. P30 ↑
-
- ۳-Jacques Beaume, op.cit.12mai2006.p 31 ↑
-
- ۴-Idem ↑
-
- ۱-Commission nationale consultative des droits de l’homme Les prisons en France.op.cit.p 31 ↑
-
- ۲-Injection penale. ↑
-
- ۳–محمد باقر ذوالقدر و دیگران،معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه،رهیافت های نوین پیشگیری از جرم، جلد اول،تهران: نشر میزان، ۱۳۹۱، ص ۵۲۷ ↑
-
- – محمد مهدی ساقیان . پیشگیری از تکرار جرم از گذر جانشین های تعقیب کیفری . مجموعه رهیافت های نوین پیشگیری از جرم . جلد اول، تهران: نشر میزان،۱۳۹۱،ص ۵۲۸ ↑
-
- – همان . ص ۵۲۸ ↑
-
- ۱-Danet j.et Grunvald s,(2004).”Breves remarques tires dune premiere evaluation de la composition penale”,AJ.Penal.p196 ↑
-
- ۲-Galmard,Maric Helen,(2006).Etas,societe civile et loi penele,P.U.A.M.P245 ↑
مقاله-پروژه و پایان نامه –
۲-۸- تاریخچه مختصری از پیشینه تاریخی نظریات مربوط به تفکر انتقادی
پیاژه تمایلات تفکر انسان را به خود محوری و جامعه محوری نمایان ساخته و ضرورت روش تفکر انتقادی را که موجب میشود انسان بتواند در چنین نقطه نظری استدلال کند و به سطح بالاتری به نام «درک آگاهانه » برسد آشکار کردهاست(نقل از معدن دار، ۱۳۸۵)
۲-۹- رابطه تفکر انتقادی و سبک های هویت
برمن و دیگران اخیراًً بین الگوهای کرتینر و وضعیتهای هویت مارسیا را مورد بررسی قرار دادند. دریافتند، افرادی که در وضعیتهای هویت زودرس به سر میبرند، مهارتهای حل مسئله انتقادی ضعیفی داشتند در حالی که افراد با وضعیت هویت تعلیق و سر درگم در استفاده از این مهارتها تبحر داشتند. شاید دلیل چنینیافتههایی آن است که این دو گروه، در حالت تجربه میزانی از اکتشاف هستند، هر چند اکتشاف در گروه مغشوش غیر منظم و بیهدف است. البته با توجه به این که بیشترافرادی که هویت دست یافتهاند، دوران اکتشاف را پشت سرگذاشتند، میتوانند با بازگشت به این دوران و کسب آگاهی دست یافته مورد تردید قرار میگیرد. هم چنین بیشتر افرادی که در وضعیتهای هویت مغشوش قرار دارند، از مرحله اکتشاف و جستوجو گریزاناند، چه برسد به این که از مهارتهای انتقادی، و لو به طور غیرمنظم بهرهگیرند(جوادزاده شهشهانی، ۱۳۸۳). برخی دیگر از این تحقیقات در این زمینه، نشان میدهد که جوانانی که قادر به تفکر در ابعاد پیچیده هستند، بهتر از دیگران میتوانند مسائل مربوط به هویت را حل کنند و دچار بحران هویت نشوند (هانسبرگر،پرات و پنسر[۷۳]،۲۰۰۲، به نقل از رحیمی نژاد،۱۳۷۹).
(دنیل[۷۴]، ۲۰۰۶) نقش متغیرهای دیگر بر تفکر انتقادی مورد بررسی قرار دادهاند نتایج نشان میدهند دانشجویان با اعتقادات هنجاری قوی، نگرشهای مثبت و قوی نسبت به تفکر انتقادی دارند زیرا این اعتقادات بر خودشناسی فرد به عنوان متفکر انتقادی تاثیر میگذارد.
دانلود فایل های دانشگاهی |
۲-۸- تاریخچه مختصری از پیشینه تاریخی نظریات مربوط به تفکر انتقادی
پل و الدر (۲۰۰۵) از ملاکهای جدید برای تفکر انتقادی نام میبرند که برخی از آن ها عبارتنند از : دارا بودن اطلاهات و داده ها، مشخص کردن فرضها و پیش فرضها، داشتن اهداف عینی است. گرایش به تفکر انتقادی را توانایی متفکران در درگیر شدن با تفکر خودشان معنی میکنند آنها معتقدند که این امر زمانی امکان پذیر است که فراگیران معیارها و استانداردهای دقیق برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی تفکر خویشتن انتخاب و به طور منظم از این معیارها و استانداردها برای کیفیت تفکر خود بهره ببرند (سیف، ۱۳۸۶).
آدمی از آغاز پیدایش روی این کره خاکی، همواره نسبت به ویژگیهای رفتاری خود کنجکاو بوده است و در جست و جوی راه و روش برای درک مسئله و شناخت راه هایی برای حل آن بوده اند اما امروز با وجود دشوارهای اجتماعی و فرهنگی، پیچیدگیهای تکنولوژی و صنعتی، بمباران اطلاعات، نیازمند بهرهگیری بیش از پیش از نیروی تفکر به ویژه تفکر نقاد است تفکر انتقادی این امکان را فراهم میکند که به تصمیم گیری بهتر با وجود ارزیابی شرایط موجود کمک کند در بین بهم ریختگی اطلاعات و راهحلی جهت حل این دشواریها کمک کند. علیرغم توافق عمومی درباری اهمیت توجه به تفکر انتقادی و پرورش آن، درباره تعریف و ماهیت این نوع تفکر نظرات مختلفی ارائه شده است
۲-۸- تاریخچه مختصری از پیشینه تاریخی نظریات مربوط به تفکر انتقادی
بسیاری ازکسانی که در زمینه تفکر انتقادی قلم میزنند، بر این باورند که آغاز تفکر انتقادی به عصر فیلسوفان تاریخ تفکر میرسد به متفکرانی چون: سقراط،آکوییناس، اراسموس، مور، بیکن، دکارت، هابز، و نیوتن و کانت. برخی همچون لیپمن(۱۹۹۱) براین عقیدهاند که”جنبش توجه به تفکر انتقادی “به نویسندگان دهه ۱۹۵۰ برمیگردد و “رویکرد جدید به تفکر انتقادی” در شکل امروزیاش از دهه ۱۹۸۰ آغاز شده است، یعنی دههای که تدوینکنندگان مجله “رهبری آموزشی” از متخصصان دعوت کردند، مقالاتی در زمینه تفکر انتقادی تالیف کنند (عسکری، ۱۳۹۲).