دانلود پروژه و پایان نامه |
قسمت 2

مطالعات همچنین نشان می‌دهد که احتمال تولید سود از طریق استراتژی بازاریابی تهاجمی تحت شرایط رکود وجود دارد (یوسمان احمید[۸] و همکاران، ۲۰۱۴).تحقیقات مختلفی به دنبال دو رکود بزرگ چند دهه قبل صورت گرفته‌اند و در سال ها ی اخیر مطالعاتی در زمینه تدوین استراتژی بازاریابی و فروش در دوران رکود اقتصادی در سطح کشور انجام شده است اما با توجه به مبتلا بودن اکثر بنگاه های اقتصادی انجام مطالعات بیشتر و تخصصی تر در این زمینه ضروری می‌باشد (عرفانی،۱۳۹۰).

 

شرکت های تولیدی فعال به عنوان یکی از بازیگران اصلی اقتصاد هر کشوری نقش مهمی در افزایش درآمد ملی دارند، صرفنظر از پرداخت مالیات به دولت، شرکت ها فرصت های شغلی زیادی را به وجود می آورند و با استخدام و پرداخت حقوق به افراد جویای کار امکان پرداخت مالیات به دولت را برای آن ها فراهم می‌کنند. همچنین شرکت ها با صادرات کالاهای خود به کشورهای دیگر در بهبود تراز خارجی کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند. از سوی دیگر، شرکت های ورشکسته توان پرداخت مالیات به دولت را از دست داده و مجبور به اخراج کارکنان خود می‌شوند که به نوبه ی خود هزینه های تامین اجتماعی افزایش یافته و می‌تواند مشکلات فرهنگی و سیاسی زیادی به همراه داشته باشد، شرکت ها ی ورشکسته قادر به پرداخت وام های خود نیستند و این می‌تواند مشکلاتی را برای مؤسسات وام دهنده به وجود آورد(بان و ردوود، ۲۰۰۳). در دراز مدت انباشتگی بیش از حد وام های پرداخت نشده شرکت ها ی ورشکسته، موجب اتلاف سرمایه های مؤسسات وام دهنده می شود و تضعیف سیستم بانکی را در پی خواهد داشت(ویلیج، ۲۰۰۲). ورشکستگی بی سابقه شرکت ها در طول چند سال گذشته موجب اهمیت یافتن تحقیقاتی شده که در زمینه علل افول و رکود شرکت ها و راهبردهای انجام می شود(فرانسیس و دیزای، ۲۰۰۵).


پایان نامه ها و مقالات تحقیقاتی –
۲-۲-۳- مروری بر سابقه تحقیقات مشابه خارجی

 

حسن­زاده و زارع (۱۳۸۷) با بهره گرفتن از روش کارت های امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شرکت­های بیمه ارائه دادند. در این پژوهش معیار های عملکرد سازمان در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری شناسایی و طبقه ­بندی شده است.

این مطلب را هم بخوانید :   عقد استصناع

 

جدول (۲-۳): سابقه تحقیقات مشابه داخلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سال محقق شرح
۱ ۱۳۹۲ دقیقی و دیگران سیستم نظارت مالی در صنعت بیمه ایران با بهره گرفتن از مدل AHP
۲ ۱۳۹۰ تقی زاده و فضلی ارائه روش اندازه‌گیری عملکرد مالی شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران با بهره گرفتن از فنون تصمیم گیری چند معیاره فازی و رتبه بندی شرکت ها باFTOPSIS
۳ ۱۳۹۰ مرادزاده فر و همکاران ارائه مدلی نوین در رتبه بندی و ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با بهره گرفتن از فنون تصمیم گیری های چند معیاره یFAHPو TOPSIS
۴ ۱۳۸۹ سوخکیان و همکاران با بهره گرفتن از فنون تصمیم گیری چند معیاره و با بهره گرفتن از متغیر های مالی به انتخاب سهام در بورس اوراق بهادار تهران پرداختند.
۵ ۱۳۸۹ فلاح ارائه مدل مدیریت عملکرد برای دانشگاه دولتی اصفهان به کمک تلفیق کارت امتیازی متوازن و روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی
۶ ۱۳۸۹ مهدوی و سیفلو راهکارهای توسعه بیمه در بازار پول و سرمایه از سه زاویه جایگاه بیمه گری صنعت بیمه در بازار پول و سرمایه
۷ ۱۳۸۸ کشوری فینی تحقیقی با موضوع بهینه سازی ارزیابی عملکرد صنعت بیمه با بهره گرفتن از روش تلفیقی مدل تعالی سازمانی و کارت امتیازی متوازن
۸ ۱۳۸۷ حسن­زاده و زارع با بهره گرفتن از روش کارت های امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شرکت­های بیمه ارائه دادند.

۲-۲-۳- مروری بر سابقه تحقیقات مشابه خارجی


دانلود مقاله-پروژه و پایان نامه |
۲-۳-۳-۱)فعالیت شرکت پیشگامان باورس در بازاریابی شبکه ای:

۲-۵)مدل تاثیر اعتماد

 

بازاریابی ویروسی در مدل پذیرش تکنولوژی ،امیری عقدایی ۲۰۱۲

 

شکل۴-۲-مدل تاثیر اعتماد در بازاریابی ویروس

 

 

 

۱٫Seyed Fathollah Amiri Aghdaie1, Ali Sanayei2 & Mehdi Etebari1 2012

این مطلب را هم بخوانید :   شرط خودداری از ازدواج مجدد

 

۲٫Hongwei (Chris) Yang, Liuning Zhou,2011

 

Extending TPB and TAM to mobile viral marketing

 

۲-۶)چارچوب نظری پژوهش حاضر :

 

چارچوب: چارچوب بازاریابی ویروسی بر گرفته از مدل چندمرحله ای بازاریابی ویروسی می‌باشد.[۹۷]

 

 

 

هنجار ذهنی، کنترل رفتاری، قیمت دریافتی، اعتماد، سهولت استفاده و فایده دریافتی که در مدل انتقال تکنولوژی (قصد بازاریابی ویروسی، نگرش بازاریابی ویروسی و رفتار بازاریابی ویروسی) متغیرهای مستقل و میانجی هستند.

 

۲-۶-۱) تعریف متغیرها

 

در این پژوهش ، طبق مدل مصور در مبحث قبل، پنج متغیر مستقل(هنجار ذهنی، کنترل رفتاری، قیمت دریافتی، سهولت استفاده و اعتماد)، سه متغیر میانجی(قصد بازاریابی ویروسی، نگرش بازاریابی ویروسی، فایده دریافتی) و یک متغیر ‌وابسته( رفتار بازاریابی ویروسی) مورد بررسی قرار گرفته است. این مدل برگرفته از مدل انتقال تکنولوژی است که جولوتر توصیف شده است.


مقالات و پایان نامه های دانشگاهی |
۱ـ۲ـ۲ـ تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات

“۱ـ استفاده منسجم تر و وسیعتر از فناوری اطلاعات در ادارات عمومی می‌تواند به میزان قابل توجهی در دستیابی به اهداف نوسازی اداری و ارتقاء بهره گیری مفید واقع گردد.

 

۲ـ استفاده مطلوب تر و وسیع تر از (ICT) در این حوزه از انجام کارها به صورت دستی تا حد زیادی می کاهد و منابع انسانی را آزادتر می‌کند.

۳ـ برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت بهبود کارکردهای استراژیک یعنی جائیکه در حال حاضر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حداقل قرار دارد بیشترین تلاش باید انجام گیرد”(لوک و میکالوپولوس،۱۹۹۴، ۱۸۳ـ۲۰۸).

 

۲ـ۲ـ بخش دوم : مرور تاریخی

 

۱ـ۲ـ۲ـ تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات


مقاله های علمی- دانشگاهی |
قسمت 11

 

مسئولیت اجتماعی پیش فرض ‌پاسخ‌گویی‌ اجتماعی است یعنی مدیران، اول باید مسئولیت اجتماعی خود را بشناسد، سپس در جهت آن اقدام کنند(الوانی و قاسمی، ۱۳۷۷، ۲۰)

 

  1. موفقیت، ادامه بقا سازمان و توسعه پایدار سازمان

از لحاظ تاریخی سازمان ها با رویکرد ایجاد سود برای سهام‌داران خود پایدار مانده اند. اما امروزه این رویکرد به هیچ وجه برای تضمین بقا کافی نیست. در دنیای مدرن، سازمان‌ها با هر اندازه و در هر بازاری، باید برای بقا خود رضایت جامعه را کسب و حفظ کنند و این رضایت فقط در صورتی حاصل می شود که جوامع باور داشته باشند که عملیات سازمان‌ها تأثیر سودمندی بر انسان و محیط زیست باقی می‌گذارد، و مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها عامل اساسی بقای هر سازمانی است (امامی/ برگرفته از سایت انجمن مدیریت کیفیت ایران، www.iranqms.com)

این مطلب را هم بخوانید :   فیزیک دریا

 

سازمان‌ها برای آنکه بتوانند جایگاه خود را در جامعه حفظ نموده یا بهبود بخشند، به نحوی که باعث ادامه بقای آن ها و موفقیت شان در کار بشود، لازم است به مسئولیت اجتماعی شان توجه لازم را داشته باشند؛ چنانچه سازمان ها مسئولیت اجتماعی خود را نادیده انگارند، جامعه به نحوی دامنه فعالیت شان را محدود خواهد کرد (الوانی و قاسمی، ۱۳۷۷، ۲۱-۲۲)

 

این جامعه است که به سازمان اجازه و حق موجودیت می‌دهد. پس هر گاه احساس کند به انتظارات و خواسته های او توجهی ندارد و یا در انجام آن ها قصور می ورزد، اجازه و حق فعالیت را از آن می‌گیرد(الوانی و قاسمی، ۱۳۷۷، ۳۶).

 

توسعه پایدار در سازمان به توسعه ای اطلاق می شود که سازمان خود باعث نابودی خود نشود، اما توسعه ناپایدار یعنی توسعه ای که بدون توجه به مسئولیت های حرکت می‌کند (عراقی و یقین لو، ۱۳۸۳)

 

  1. مانع از بین رفتن ارزش‌های انسانی و اخلاقی


مقاله-پروژه و پایان نامه |
۶-۲توسعه سریع در فراگیر شدن رضایت مشتری

  • ال . ال . بین[۲۹] ادعا می‌کند که «تضمین می‌کنیم محصولات شرکت ما از هر جهت ، رضایت مشتریان را به صورت ۱۰۰% برآورده خواهد نمود اگر غیر از این بود ، محصول خریداری شده را بازگردانید ، تا ما محصول جایگزین به شما تقدیم کنیم . ما هرگز نمی خواهیم محصولی از ال .ال .بین دردست شما باشد که رضایت شما را به طور کامل برآورده نکرده باشد .»
  •  

    • هنرمند مشهور بریتنی اسپیرز[۳۰] برنامه زنده خود را با عبارت «رضایت تضمین شده است »، شروع می‌کند . شواهد بسیاری وجود دارد که بر درک اهمیت مفهوم رضایت مشتری دلالت دارد .(کاووسی و سقایی، ۱۳۸۴،۹)[۳۱].

     

    ۷-۲بازاریابی و تامین رضایت مشتری